güncel kampanyalar

İsmi lazım değil… Geçenlerde bir bankadan aradılar…

Sesi güzel bir hanımefendi ve aynı zamanda bu güzel ses tonuna belli bir oranda kıvrım da vermiş bir şekilde…

Bankacı: İyi Günlerrr, Ekrem ÖZDEMİR ile mi görüşüyorum?

Ben: Evet, buyrun.(İçimden de gene ne yumurtlayacaklar bakalım, diye düşünüyorum)

Bankacı: Ekrem Bey merhaba nasılsınız ?

*Altyapı çalışmaları! başladı.

Ben: Teşekkürler, siz nasılsınız ?

*Ben de yumuşamaya başladım. Bankacının gözüyle kıvama geldim(:D)

Bankacı: Teşekkür ederiz Ekrem Bey. Sizi ilgilendirecek bir kampanya hakkında bilgi verecektik, müsait misiniz?

*Evet müsaitim dediğiniz anda kampanya !  olayına katılma ihtimaliniz %51’e çıkmıştır.

Ben: Evet, müsaitim.

*İşte bu cevaptan sonra kayışlar kopuyor karşı tarafta…

*Telefonun öteki ucundaki canlı kanlı insan bir anda hızlandırılmış telesekretere bağlıyor. Araya laf sokamıyorsun, durduramıyorsun. En kötüsü, kurduğu cümleleri anlayamıyorsun… Haliyle anlatılanı değerlendirme şansımız neredeyse hiç yok !

zırrrr….vırrrr, dırrrrr…….zarttt,zurtttttt……taksit olacaktır, bölünecektir,yenilenecektir,şundan yararlanacaksınız,burada avantajınız olacak…. falan filan devam eder veeee… son kelime

 

…ONAYLIYOR MUSUNUZ ?

 

Bu kritik soruya siz ne dediniz bilmiyorum ama benzeri bir olay askerlik yaptığım usta birliği dönemimde başıma geldi.

Bir gün nizamiyedeyken(Nizamiye çavuşuydum askerde…) bir telefon geldi. Tabi Nizamiyede olmanın avantajıyla az cok telefon kullanabiliyordum. Şöyle böyle falan derken hiçbişey anlamadım bankacının konuşmasından… Kurduğu en son cümlenin içinden bir iki kelimeyi duyabilmiştim sadece; 3000tl ve 24 taksit… Arkasından son darbenin vurulacağı kelime de geldi: Onaylıyor musunuz?

Elbetteki birkaç saniye afalladım. Karşı taraf, Ekrem Bey bizi duyabiliyor musunuz, demeye başladı. Hemen kendime gelip …”hayır, paraya ihtiyacım yok, iyi günler.” cevabıyla birlikte telefonu kapattım direkt.

Bu dediğim olay sadece kredilerle, taksitli nakit avanslarla alakalı değil elbette. Sigorta pazarlamaları, medikal ürün pazarlamaları, kart pazarlamaları vb. konularda da sıklıkla karşılaştığımız bir durum.

Ben bu tarz telefon aramalarında çok sert tavır koyamıyorum. Biliyorum ki bazılarımız bağırıyor, çağırıyor, küfür dahi ediyor karşı tarafa. Ben bunların hiçbirini beceremediğimden daha doğrusu kötü davranmak istemediğimden karşı tarafla olan muhabbetimi kısa sürede sonlandıramıyorum. Zaten her ne kadar kötü davransak da bir ton laf saydırsak da önüne geçemeyeceğiz bir sonraki aramanın…

Son zamanlarda bir taktik buldum kendimce… En azından benim gibi olanlar için uygulanabilecek bişey diye düşünüyorum. Özellikle gündüz aramalarında, müsait misiniz sorusunun ardından hemen “…şuan müsait değilim akşam 6 gibi müsait olurum” cevabını veriyorum. Peki not alıyorum Ekrem Bey deyip kapatıyorlar telefonu. En azından o saate kadar rahat oluyorum, kesinlikle arama olmuyor. O saatte de teli sessize alıyorum. Biliyorum ki birkaç kez arama girişimleri olacak.

İşin özeti siz siz olun bu tarz telefon görüşmelerinde dikkatli davranın. Neyi onaylayıp onaylamayacağınızı iyi anlayın. Cayma haklarınızı kesinlikle sorun. Zaten belli başlı bir numaradan aranmıyorsanız(Banka vs. gibi) kesinlikle telefondan ürün ve hizmet alımı yapmayın.

Umarım bilgilendirici ve uyarıcı bir yazı olmuştur. Bir sonraki yazılarda buluşmak üzere, hoşçakalın.

 

b grubu memurluk
Kategori: Genel

Ekrem Özdemir Hakkında

Sabırlı, sakin, bildiğini paylaşmaktan keyif alan faydacı yaklaşımına sahip bir kişilik... Okundukça anlaşılacak biri değil, anlaşıldıkça okunulacak biri...

Yazıya Yapılan Yorumlar

  1. İbrahim ÖZDEMİR diyor ki:

    Vallahi hem diyaloglara gülerken hem de biraz bilgi edinmiş oldum Yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum…

  2. SystemHack diyor ki:

    Tanımadığım müşteri hizmetleri numaralarını genelde açmıyorum. Zaten bankalardan yada farklı firmalardan arandığı numaralardan belli oluyor. Telefon konuşması yapmayıda pek sevmem zaten. 😀

  3. Acıma, Sezai diyor ki:

    Genelde arıyorlar işin kötü tarafı ne diyeceğimi bilmiyorum. Numaramı nerden aldıklarını bi öğrensem mahvedeceğim…

  4. Ali diyor ki:

    Açıkçası telefonla hiç alışveriş veya işlem yapmıyorum. Güvenmiyorum çünkü. İnternetten görerek ve kanıt alarak alışveriş her zaman tercihimdir.

  5. aleejhoan diyor ki:

    bende müşteri hizmetlerinde çalışıyorum, böyle işini ahlaksızca yapanların yüzünden ben işimi yapamaz oldum müşteri memnuniyeti için aradığım müşteriler artık kızıyorlar güvenmiyorlar

  6. bilginehri diyor ki:

    valla artık çekilmez bir hal altı şu tleefon ile satışlar birde robot koymuşlar artık o şekilde arıyorlar copy paste gibi. Buna bir yasa düzenlemesi gelmesi lazım herkes arar oldu.

  7. fatih diyor ki:

    bu telefonda satış yapmalar falan yasaklandı diye biliyorum ?

  8. yusuf diyor ki:

    özellikle bu danışmanlık hizmeti verenler varya az tam bir dolandırıcılık ya. bir kere ucuz diye yaptırdım. senesi bitmiş, daha sonra 6 ay daha geçmiş aradılar diyorlar ki 6 aylık parasını(200tl) verirsiniz ya da yenilersiniz(400tl). bende hiçbirşey yapamazsınız diyerek kapattım. tabi birşey yapamadılar ama bu şekilde ne kadar kişiyi mağdur ediyorlar kim bilir.

  9. Arzu diyor ki:

    gerçektende aynı şeylerı soyluyorlar bire bir bi gorusme 😀 komedi ya

  10. Abdullah diyor ki:

    Benide üyeleri olmadığım halde arayan bankalar vardı. Günde 2-3 kez bişey başvurusundan bahsediyolar ama bankanın ismini bile duymadım zart zurt arıyorlar en son ayar çektim. 😀

  11. kemal diyor ki:

    Meseleyi çok açık ve net enlatmışsınız.Ne yazıkki herzaman oluyor bu diyaloglar ve şahsen ben bankacıların ne anlattıklarını anlayana kadar soru sorarım olayınanladıktan sonra hayır derim.tabi hayır diyoruz yine susmuyo konusuyo habire 😉 ozamanda en iyi çözüm ya telefonu kapatın yada duyamıyomuş gibi yapın işe yarıyo 🙂

  12. Mücahit Duman diyor ki:

    bu televizyondakı telefon satan kişiler sakıncalı salatalık bile çıkabiliyormuş

  13. tolgaburak diyor ki:

    bunlardan artık gına geldi. bu tarz bir satışın bence etkili olmak yerine negatif bir durum sağladığı aşikar.

  14. Serkan diyor ki:

    Telefonla yapılan işlemler ve satışlar hiç güvenli gelmediğinden kesinkle tercih etmiyorum.

  15. murat diyor ki:

    Operatör veya müş hiz. duyduğum anda direk çekmiyor diyorum ve birde şu hesabınızdan teröristlere yardım yapılmış diyenlerle makarayı çok seviyorum keşke kayıt etseydim kesinlikle you tube tıklanma rekoru olurdu:)

  16. CK diyor ki:

    bankadan arayıp 1 yıl önce sigorta yaptık sizi şimdi parasını kescez kredi kartı bilgilerinizi verin diyen oldu banada kredi kartı numarası yerine içten tebrik ve saygılarımı sundum bende 🙂

  17. alicante58 diyor ki:

    bende bıktım artık bu müşteri hizmetlerinden vs, aramayın diyorum arıyorlar, onaylamıyorum diyorum kendilerine göre onaylıyorlar

  18. Fatih diyor ki:

    Kız arkadaşı olmayan arkadaşlar için “onaylıyormusunuz” kısmına kadar bşarılar 🙂 eğlenceli bir bilgilendirme olmuş teşekkürler…

  19. Mert diyor ki:

    Bıktım artık bunların aramasından. Her seferinde işim var sonra arayın diyip duruyorum

  20. hamza diyor ki:

    BUnları engellemenin veya hemen kurtulmanın tek yolu telefonu suratlarına kapatın gitsin. 2 gün sonra çıkıpta telefonu neden suratıma kapattın diyemezya 😀

  21. cansu diyor ki:

    devletin artık bu dolandırıcılara kesinlikle dur demesi gerekiyor!

  22. merve diyor ki:

    nasıl kurtulabiliriz bunlardan sabah akşam olmadık zamanlarda rahatsız ediyorlar

  23. Ali diyor ki:

    Gerçekten dolandırıcılığın yanı sıra birde rahatsız etme var aşırı derecede.

  24. fatma diyor ki:

    şaka gibi 😀 gerçekten olan bi olaymı bu merak edıyorum da

  25. fatma diyor ki:

    Gelde gülme 😀 şaka gibi gerçekten mukemmel bir mevzu 😀

  26. bilgininevinet diyor ki:

    bir insan günde 3 kere aranır mı açmıyorum arkadaş ya, aramayın beni

  27. ahmetdemir diyor ki:

    Bankalar dışında bir de devremülk tatil satanlar var. Her hafta arıyorlar.

  28. Enis diyor ki:

    Bence telefonda satılan ürünlere itibar etmeyin.Kesinlikle güvenli değil.

  29. burakaktan diyor ki:

    arıyorlar açmıyoruz bu seferde mesajlarla rahatsız ediyorlar arkadaş yeter cidden

  30. fatmagül diyor ki:

    bir çaresini bulmamız lazım bunlardan kurtulmak için, yoksa her daim arayacaklardır

  31. Bilal Can diyor ki:

    direk hayır teşekkürler iyi günler dilerim diye kapatırdım. genelde bu tip şeyleri hiç dinlemiyorum. para tuzağı

  32. yusuf diyor ki:

    Arkadaşlar bugün bakanın biri aradı krediniz hazır hemen hesaba geçelim mi dediler e imza falan ne olacak dedim gerek yok dediler yok böyle bir hizmet ya 😀

  33. Suzan diyor ki:

    Gerçekten hoş bir dialog kurulmuş tabi güldürücü 😀

  34. Kiraz diyor ki:

    Dinlemeden kapatıcaksın aslında.Resmen para tuzakları.Milleti nasıl kazıklarız diye plan yapıyolar ya.

  35. büşra diyor ki:

    artık bir çare bulun bizde kurtulalım sizde kurtulun ya

  36. havva çetinkaya diyor ki:

    Çok güzel anlatım olmuş. müşteri hizmetleri ile asla şipariş ve anlaşma yapmam çok ince ayrıntı ile sağlam satışlar yapabiliyor.

  37. serap diyor ki:

    Gerçekten komik bilgi verdiğiniz için teşekkürler takip etmeye devam ediyorum

  38. ahmet diyor ki:

    sanki bir metin var herkes onu söylüyor. geçen bana da denk geldi.

  39. selin diyor ki:

    o değilde herşey bir yana bu digi…. varya her gün arıyor beni :d arkadaş olacaz nerede ise her gün hal hatır soruyo bana :d

  40. Scarrow diyor ki:

    Tutupta bakmam açıkcası şu telefon aramalarına direk kapatırım suratlarına.

  41. cafer diyor ki:

    korse, dizlik, sigara bıraktırma, cinsel performans arttırıcı nitelikteki gibi bazı ürünleri pazarlamaya çalışanları anlamıyorum. lazımsa gider alır insan

  42. Hakan diyor ki:

    Telefonla alışveriş yapmama asla. İlla ki elimde yazılı belge isterim.

  43. yasin diyor ki:

    çağrı merkezi çalışanı olarak gülümseme ile okudum gerçi ben pazarlamacı değilim ama hızlı konuşma olayına aşinayım 🙂 günde 700-800 arama yapıyor sistem.bu arada evet onaylarsanız sesli imza vermiş oluyorsunuz bilginize uzak durun

Yorum Yazın




ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları ziyaretçilerin kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan bakalimbilelim.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

%d blogcu bunu beğendi: